Dag 6 (10/08)
10 augustus 2025 - Châu Phú, Vietnam
Deze ochtend stonden mama en ik suuuuper vroeg op om naar de zonsopgang te kijken, enkel was ik veel te moe en voor de zonsopgang goed en wel begonnen was, kroop ik al terug in mijn bed… Na nog een uurtje slapen kregen we lekker ontbijt en vertrokken we met de boot naar onze volgende bestemming: de lokale markt. Daar leidde de gids ons rond en zagen we hoe het dagelijkse leven in Vietnam eraan toe ging. We bezochten het ook ‘the ancient house’ waar we kennis maakten met een liefdesverhaal van en française en een Vietnamees. De Frans vrouw schreef achteraf een boek over hun liefde en dat boek werd later verfilmd. Het was het huis van de Vietnamees dat we bezochten, het gebouw was heel mooi en had een Chinese stijl. Daarna voeren we verder en stopten we nog bij een tempel die een mix was van allerlei verschillende godsdiensten wat zorgde voor een zeer indrukwekkende, kleurrijke tempel. Na ons bezoek aan de prachtige tempel voeren we verder naar een eiland met een huis van een oud-president en een groentekwekerij. Spijtig genoeg begon het te regenen, dus moesten we op onze boot blijven en genoten we van het mooie uitzicht. ‘s Avonds aten we nog lekker en wanneer we na het avondeten op het terras van de boot zaten, bracht de crew een grote, wit-roze taart voor mijn verjaardag. Ik had het echt niet zien aankomen, wat een toffe en lekkere verrassing was dat! Ook kreeg ik van mijn papa en mama nog een Sonny Angel. Als je het mij vraagt, een zeer geslaagde verjaardag!
Foto’s
4 Reacties
-
Geertrui:10 augustus 2025Wauw, dat ziet er nu wel een prachtige taart uit! Gelukkige verjaardag, Suzan 😊
-
Grootva:11 augustus 2025Ja, dat gaat zeker over Marguerite Duras en haar boek 'L'amant', correct? Een ingewikkeld boek over een ingewikkelde affaire: wie gebruikt wie??? Ik kon er niet goed aan uit. Wel zeer interessant om iets te ler(z)en over de verhoudingen itss 'blank' en 'geel' in de Europese kolonies in Azië in de jaren 1930... Zet het maar op jouw lijstje voor binnen enige jaren!
-
Suzan Arman:11 augustus 2025Ja inderdaad, Grootva. Dat is helemaal correct. Wat leuk dat je dat hebt opgemerkt!
-
Imelda:11 augustus 2025Wat een mooie taart!! :)

